Saturday Night Gaming

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Saturday Night Gaming

D&D, Magic, Etc..


5 plaatsers

    Characters (and creation discussions)

    Martijn
    Martijn


    Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 40
    Woonplaats : Tiel

    Characters (and creation discussions) Empty Characters (and creation discussions)

    Bericht  Martijn zo mei 02, 2010 3:55 pm

    Post hier je character ideeën, vragen en suggesties.
    ik houdt hier ook een overzicht van rollen en classen.

    Rollen:
    *healer
    *arcane
    *skill-guy
    *meat-shield

    Spelers:
    -Ronald
    -Dennis
    -Roan
    -Erik
    -Martijn (wil waarschijnlijk beetje meespelen, maar neem geen essentiële rol op me vanwege RP en story redenen)

    Reserve:
    -Toni (aangezien je weg gaat)


    Laatst aangepast door martijn op zo mei 02, 2010 4:29 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Martijn
    Martijn


    Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 40
    Woonplaats : Tiel

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Martijn zo mei 02, 2010 3:56 pm

    Jongens, jullie merkten het toen al, maar zorg er nu echt voor dat maar minimaal 1 rol wordt gemist!!!
    De healer rol mag dat absoluut niet zijn!
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Roan zo mei 02, 2010 4:12 pm

    ik zit te denken aan drunken master of misschien dat ik Sorik Altharen weer nieuw leven in ga blazen Smile
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  ATuin-hek zo mei 02, 2010 6:05 pm

    Ik ga voor een true neutral dread necro (als Martijn dat toestaat) met een horde nuttige minions in een portable hole Smile
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Uller zo mei 02, 2010 10:32 pm

    en als ik nou verder wilde met mijn turn kanon? Twisted Evil
    Nightfire
    Nightfire


    Aantal berichten : 225
    Registratiedatum : 27-02-09
    Leeftijd : 42

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Nightfire zo mei 02, 2010 10:40 pm

    Ik wil heel graag verder met mijn scout, maar ik zal kijken of ik die kan aanpassen om als meatshield te fungeren.
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  ATuin-hek ma mei 03, 2010 2:32 pm

    Uller schreef:en als ik nou verder wilde met mijn turn kanon? Twisted Evil

    Watch where you're pointing that divine power! Razz

    Vooral doen! Smile Denk dat dat best effectief is met al die undead tegenstanders. Iets met een zekere Lich enzo...


    Laatst aangepast door ATuin-hek op ma mei 03, 2010 2:54 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  ATuin-hek ma mei 03, 2010 2:35 pm

    Eigenlijk zou ik ook graag verder willen met Gurk Smile Maarja, die is dood. Een reincarnatie van YipYap lijkt me ook een optie als Ronald turn cannon wil spelen.
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  ATuin-hek ma mei 03, 2010 3:19 pm

    Ik blijf posten vandaag Smile Als we, op roan na, allemaal graag de oude characters willen spelen, kunnen we dan niet zeggen dat Toni een stukje van onze lijken mee heeft genomen en de grote bazen een resurrection voor ons geregeld hebben? Starten we allemaal behalve Roan op lvl 14 ipv 15. Kan Roan Sorik reincarneren en hebben we een meatshield, healer (en undead nuke), glass canon en arcanist.

    Zou een optie kunnen zijn Smile
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Roan ma mei 03, 2010 3:22 pm

    Ik ben voor!!
    Martijn
    Martijn


    Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 40
    Woonplaats : Tiel

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Martijn ma mei 03, 2010 4:37 pm

    is een mogelijkheid, houdt wel rekening mee dat toni niet OOK nog al jullie spullen kan meezeulen.
    Meeste kun je wel opnieuw kopen, maar speciale items zal weer ff geregeld moeten worden.
    maar zover bekend waren de lijken van roan en ronald meegenomen en gedumpd tijdens het gevecht op een plek die toni niet wist/kon zien op dat moment.
    dennis' en erik's lijken zouden nog wel liggen waar ze neergingen, misschien (hongerige draak?....)
    maar toni moet dan welwillend genoeg zijn om gewond als dat hij was terug te gaan om leftovers te claimen voor het raisen.
    dus vraag wordt, zou zijn char dat doen of is een nieuwe "expeditie" nodig?

    sorry dat ik moeilijk doe, maar wil wel een beetje logisch en kloppend verhaal.
    Martijn
    Martijn


    Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 40
    Woonplaats : Tiel

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Martijn ma mei 03, 2010 4:48 pm

    as for the host of minions idee dat sommigen hebben of wellicht krijgen.
    minions sta ik toe, maar houdt ook dat logisch en houdt rekening met onderhoudt kosten etc of impact dat gebruik van sommige minions kan hebben op jullie diplomatieke relaties met steden etc.

    hiernaast nog het meest belangrijke punt:
    onder geen omstandigheid moet dit het spel enorm vertragen, niemand heeft zin als het dan een halfuur steeds duurt tot de volgende kan!!
    dus zorg dat je dan ook GOED voorbereid bent!

    as for the class dread necro, moet het nog even doorlezen.
    graag bij andere specifieke classes (feats of items), boeken vermelden, bespaard mij de tijd met het zoeken ernaar.
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  ATuin-hek ma mei 03, 2010 4:51 pm

    Gezien de hoeveelheid hitpoints die de draak nog overhad (3? 4?) denk ik niet dat hij nog lang rond blijft hangen Wink Een vingerkootje oid meenemen moet dan geen probleem zijn lijkt me.
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Roan ma mei 03, 2010 5:01 pm

    dat mijn karakter niet meegenomen kan worden heb ik iig geen problemen mee. Ik wil toch Sorik gaan spelen.

    Zelf hoef ik ook geen minions, past ook niet echt bij Sorik. Razz

    Wat betreft de karakters die dood zijn gegaan, ik neem aan dat soortgelijke karakter wel gemaakt mogen worden? Heb je ook niet het probleem dat toni's char niet de loot kan mee sleuren. Daarnaast kunnen ze ook op lvl 15 beginnen ipv 14.
    Martijn
    Martijn


    Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 40
    Woonplaats : Tiel

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Martijn ma mei 03, 2010 5:05 pm

    as long as it isnt a clone with only different name.....Razz
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Roan ma mei 03, 2010 5:06 pm

    ik denk dat ze daar niet zo'n probleem mee zullen hebben Razz
    Martijn
    Martijn


    Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 40
    Woonplaats : Tiel

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Martijn di mei 04, 2010 1:50 am

    voor erik:
    dread necromancer is goedgekeurd.
    let wel op je allignment en wat daar natuurlijk rp-wise bij komt kijken.

    voor alle anderen:
    ik raad alle anderen vooral de healer het stukje over other classes bij de dread necro ff te lezen, zodat iedereen weet hoe er meestal naar gekeken/mee omgegaan wordt.

    voor iedereen:
    ik ga vanaf dit chapter meer letten op acties van individuen.
    dit kan serieuze consequenties hebben in latere chapters!
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  ATuin-hek di mei 04, 2010 2:15 pm

    Das mooi Smile Het zou dan een Aasimar Dread Necro worden (met proto vleugels) die undead gebruikt als wapen om degene die undead gebruiken voor world domination te bevechten. Proberen op die manier de balans in de wereld te houden, en er voor zorgen dat de evil undead users niet de overhand krijgen.

    Maar ik vind het ook wel prima als Ronald een turn cannon wil spelen Smile Dat is een erg nuttige om in de party te hebben met al die undead, dan maak ik wel iets anders leuks. Of ik mep een lvl van Gurk af als we die party ressurection doen, waar ik nog steeds voor ben.

    Edit: Hmm, ik zie net een behoorlijk probleem met wat ik van plan was. Misschien dat ik toch nog maar wat anders bedenk.
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Uller di mei 04, 2010 4:18 pm

    Dat van het turn kanon was meer dwarsliggen om het dwarsliggen dan iets serieus hoor Smile
    Ik weet eigenlijk niet wat ik wil spelen (stomme psionics vooroordelen Razz).
    Ik zit te denken aan een arcane caster, als Erik's idee niet door gaat.

    P.S.
    Martijn, je reden voor de blanket ban op psionics is dat je er niet bekend genoeg mee bent, ik neem verder aan dat het je dan gaat om de powers? Ik vraag me namelijk af of je dan wel bekend genoeg bent met de stances en maneuvres uit Tome of Battle om daar geen blanket ban over heen te gooien.
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Roan di mei 04, 2010 5:28 pm

    Ook al een arcane caster? Ik vind alles best, zolang ik Sorik maar kan spelen Razz
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Uller di mei 04, 2010 5:37 pm

    Oh ja dat was ook al een arcane caster, nou ja ik zei al, ik weet nog niet wat ik wil spelen dus ik zie wel.
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  ATuin-hek di mei 04, 2010 5:44 pm

    Hmm Smile Misschien dat ik anders weer eens voor een Shining 'Undead begone!' Morninglord of Lathander ga.
    Martijn
    Martijn


    Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 40
    Woonplaats : Tiel

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Martijn di mei 04, 2010 7:31 pm

    @ ronald:
    de ban op psionics is inderdaad omdat mijn kennis erover erg nihil is en aangezien we zowel highpowered als highlevel gaan spelen het niet handig is voor een dm om er dan mee te worden geconfronteerd.
    as for the stances etc, als je naar het lijstje van toegestane boeken kijkt, staan ze er niet tussen.

    ronald, ik weet dat je gek bent op psionics en wil je ook hierin een beetje tegemoet komen.
    maak niet iets zoals toni vaak doet [glares at toni] and i will be willing to take a look at it. ik vind het ook gedeeltelijk belangrijk dat men kan spelen wat men leuk vind, maar ik moet wel overzicht behouden vooral met het hoge level dat we ook gaan spelen. hopelijk is dat begrijpbaar. de vorige keer heb ik veel geleerd, maar het nog maar de 2e keer dat ik dm.
    maak voor de zekerheid wel een plan b character.
    as for the powers, wil ik graag persoonlijk met je overleggen over hoe dat het beste kan werken voor SR en alles en welke afspraken we daarbij maken.
    mijn eerste gedachte is, om alles dezelfde regels te laten volgen als arcane, dus alles wat voor arcane geldt ook voor psionics. maar goed, daar praten we nog wel over.
    hopelijk kun je nu uit de voeten en wat leuks maken!


    @ iedereen:
    ronald gaf een goed punt, de Tome boeken hierbij niet toegestaan, teveel alternatieve vage shit waar ik nog totaal geen verstand van heb.
    voor sommige zal dit balen zijn, maar het zij zo.
    enkele feats sta ik wellicht wel toe, maar moeten eerst gekeurd worden door mij!
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Uller wo mei 05, 2010 12:00 am

    Ik stel het op prijs dat je me tegemoet wilt komen Smile, ik begrijp ook je punt heel goed wat betreft bekendheid met het materiaal en de combinatie met hoge levels (en dus veel materiaal).

    Hoewel de gedeeltes van mijn post over psionics voornamelijk een kwestie waren van Ronald de vervelende zeikerd die aan het zeiken was om het zeiken, ga ik graag op je aanbod in.

    Wat dacht je van de volgende twee ideeën:
    Een monk/psionic fist
    Psionic fist is een prestige class voor monks die ze de mogelijkheid geeft powers te manifesten (casten). Verder stacken psionic fist levels met monk levels voor unarmed damage, AC bonus en speed bonus en ze krijgen 2 bonus psionic feats. Ze krijgen geen bonus op een bestaande manifesting class (zoals bijv. de enlightened fist krijgt voor een divine spellcasting class), maar ze hebben hun eigen power point en powers known progressie. Dit betekent dat ik maximaal 10 verschillende powers (1 per level) heb en een maximale manifester level van 10 heb.

    Mijn tweede idee is een psychic warrior/some fighter class
    Psychic warriors verhouden tot psions in manifesting power als bards ten opzichte van sorcerers in spellcasting power. Dat gezegd is de rol van de psychic warrior meer gericht op (melee) combat (denk Hexblade, maar met 3/4 base attack in ruil voor meer spellcasting en bonus feats i.p.v. special abilities)
    Dit is een base class die ook 1 power/level geeft, maar minder snel hogere level powers biedt en minder power points.

    Voor beide ideeën geldt dat ik het ook prima vind om een level cap af te spreken voor de classes die powers bieden (het moge voor zich spreken dat ik sowieso max. 1 zo'n class neem) om zo de complexiteit verder te beperken.

    De powers in kwestie komen in beide gevallen van hetzelfde lijstje (psychic warrior power list) en zijn vooral buffs, waarvan 90% (geen officieel getal) alleen op jezelf toepasbaar zijn.

    Voor wat betreft arcane/psionics transparantie is de officiële faerun ruling zelfs dat die twee equivalent zijn (SR is dus hetzelfde als PR, enz.) met als enige verschil dat de identificatie van power alsnog apart via psicraft gaat. Maar je kunt wat mij betreft ook dat gewoon gelijkstellen en de speciale psionics skills (vnl. psicraft en autohypnosis) overboord gooien.

    Lang verhaal maar dan weet je een beetje waar het over gaat hopelijk Very Happy


    Laatst aangepast door Uller op wo mei 05, 2010 12:02 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Interpunctie)
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Uller wo mei 05, 2010 12:19 pm

    Forget the above, ik heb een ander (niet-psionic) idee voor een meatshield

    Gesponsorde inhoud


    Characters (and creation discussions) Empty Re: Characters (and creation discussions)

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 6:01 pm