Saturday Night Gaming

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Saturday Night Gaming

D&D, Magic, Etc..


3 plaatsers

    for those of a philosophical bent

    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    for those of a philosophical bent Empty for those of a philosophical bent

    Bericht  Uller do nov 25, 2010 11:59 am

    Ik ga maandag hierheen, ik post het hier mochten er mensen interesse hebben

    Het Veritas forum Amsterdam presenteert op maandagavond 29 november alweer het vijfde forum op rij, met als thema: 'the free will delusion?' - is geloven een vrije keuze? zit geloven in brein, genen of het hart? Het is een eerste avond in een reeks van drie bèta georiënteerde thema's. Prof. dr. Dick Swaab, neurobioloog aan de UvA, dr. Gerben Meynen, psychiater en filosoof aan de VU, en dr. Leon de Bruin, cognitief psycholoog en filosoof aan de universiteit te Bochum, belichten elk vanuit hun vakgebied het probleem rondom de vrije wil. Wat betekenen de inzichten vanuit het hersenonderzoek voor onze samenleving? Zijn wij nog verantwoordelijk voor onze daden? Is geloven eigenlijk nog wel een vrije keuze? Of is God niet veel meer dan een creatie van ons brein? De debatleiding is in handen van dr. Jeroen Geurts, hersenonderzoeker aan de VU.

    Het belooft een interessant academisch debat te worden over een actueel onderwerp dat zowel het publiek als de sprekers uitdaagt verder te kijken dan de huidige (neuro-)wetenschappelijke opvattingen. Belangrijke levensvragen worden belicht en bevraagd. Aanvang: 19.30u. Lokatie: KC-07, Vrije Universiteit te Amsterdam. Toegang: gratis. Tevens gratis borrel na afloop. Komt allen!
    loki
    loki


    Aantal berichten : 514
    Registratiedatum : 26-06-09

    for those of a philosophical bent Empty Re: for those of a philosophical bent

    Bericht  loki vr nov 26, 2010 9:48 pm

    Shotgun!
    Nightfire
    Nightfire


    Aantal berichten : 225
    Registratiedatum : 27-02-09
    Leeftijd : 42

    for those of a philosophical bent Empty Re: for those of a philosophical bent

    Bericht  Nightfire vr nov 26, 2010 11:59 pm

    bazooka!
    loki
    loki


    Aantal berichten : 514
    Registratiedatum : 26-06-09

    for those of a philosophical bent Empty Re: for those of a philosophical bent

    Bericht  loki zo nov 28, 2010 7:32 pm

    actual logistics though, what matter of transport will everyone be using?

    for if no cars are going, I must take the train, and will end up in Den Haag again...
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    for those of a philosophical bent Empty Re: for those of a philosophical bent

    Bericht  Uller zo nov 28, 2010 8:11 pm

    punt 1: Ik heb geen rijbewijs, dus ik ben aangewezen op de trein.

    punt 2: Ik ben morgen al overdag in amsterdam, dus ik was niet van plan naar Veenendaal te gaan tussendoor. We kunnen in Utrecht afspreken en dan pakken we van daar de IC naar amsterdam zuid, mocht je het niet aan durven om zelfstandig te reizen
    loki
    loki


    Aantal berichten : 514
    Registratiedatum : 26-06-09

    for those of a philosophical bent Empty Re: for those of a philosophical bent

    Bericht  loki zo nov 28, 2010 11:20 pm

    cute...well, yeah. I am one to wander off and get lost. You for one are not.
    So when going to the same locale traveling together is in my benefit.
    However, I am out.
    Still going, but on a date.
    A first date, so I hope I don't get lost.

    Maar als je nog een source hebt met info over waar precies die zaal KC-07 is en welke Universiteitspand we moeten hebben en zo zou dat great zijn.
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    for those of a philosophical bent Empty Re: for those of a philosophical bent

    Bericht  Uller ma nov 29, 2010 7:59 pm

    In de (ijdele) hoop dat je dit nog op tijd leest, het is in het hoofdgebouw en als je de hoofdingang binnen komt, kijk je eigenlijk tegen de zaal (collegezaal) aan
    loki
    loki


    Aantal berichten : 514
    Registratiedatum : 26-06-09

    for those of a philosophical bent Empty Re: for those of a philosophical bent

    Bericht  loki di nov 30, 2010 3:20 am

    ok, dat viel tegen.
    Dat was geen debat. En de sprekers hadden geen tijd om daadwerkelijk voorbij basic uitleg te komen. Jammer.
    Op zich wel geinig, maar jammer. Had meer van verwacht.

    Gesponsorde inhoud


    for those of a philosophical bent Empty Re: for those of a philosophical bent

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 11:33 pm