Uller wo mei 05, 2010 12:00 am
Ik stel het op prijs dat je me tegemoet wilt komen
, ik begrijp ook je punt heel goed wat betreft bekendheid met het materiaal en de combinatie met hoge levels (en dus veel materiaal).
Hoewel de gedeeltes van mijn post over psionics voornamelijk een kwestie waren van Ronald de vervelende zeikerd die aan het zeiken was om het zeiken, ga ik graag op je aanbod in.
Wat dacht je van de volgende twee ideeën:
Een monk/psionic fist
Psionic fist is een prestige class voor monks die ze de mogelijkheid geeft powers te manifesten (casten). Verder stacken psionic fist levels met monk levels voor unarmed damage, AC bonus en speed bonus en ze krijgen 2 bonus psionic feats. Ze krijgen geen bonus op een bestaande manifesting class (zoals bijv. de enlightened fist krijgt voor een divine spellcasting class), maar ze hebben hun eigen power point en powers known progressie. Dit betekent dat ik maximaal 10 verschillende powers (1 per level) heb en een maximale manifester level van 10 heb.
Mijn tweede idee is een psychic warrior/some fighter class
Psychic warriors verhouden tot psions in manifesting power als bards ten opzichte van sorcerers in spellcasting power. Dat gezegd is de rol van de psychic warrior meer gericht op (melee) combat (denk Hexblade, maar met 3/4 base attack in ruil voor meer spellcasting en bonus feats i.p.v. special abilities)
Dit is een base class die ook 1 power/level geeft, maar minder snel hogere level powers biedt en minder power points.
Voor beide ideeën geldt dat ik het ook prima vind om een level cap af te spreken voor de classes die powers bieden (het moge voor zich spreken dat ik sowieso max. 1 zo'n class neem) om zo de complexiteit verder te beperken.
De powers in kwestie komen in beide gevallen van hetzelfde lijstje (psychic warrior power list) en zijn vooral buffs, waarvan 90% (geen officieel getal) alleen op jezelf toepasbaar zijn.
Voor wat betreft arcane/psionics transparantie is de officiële faerun ruling zelfs dat die twee equivalent zijn (SR is dus hetzelfde als PR, enz.) met als enige verschil dat de identificatie van power alsnog apart via psicraft gaat. Maar je kunt wat mij betreft ook dat gewoon gelijkstellen en de speciale psionics skills (vnl. psicraft en autohypnosis) overboord gooien.
Lang verhaal maar dan weet je een beetje waar het over gaat hopelijk
Laatst aangepast door Uller op wo mei 05, 2010 12:02 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Interpunctie)