Martijn ma maa 14, 2011 9:00 pm
in principe hebben roan en ik niet veel meer hitpoints a healing nodig dan normaal.
Ja we worden vaker geraakt, maar daardoor delen we ook vaker klappen uit en daarmee zal het encounter eerder voorbij zijn. het is wel aan ons om te kiezen wanneer het verstandiger is om defensief te gaan ipv offensief.
as to ronalds point:
denk dat 1/3 van je punten te weinig is idd, bijna hetzelfde als je normale spellslots per dag door 3 te delen, wat bij veel casterclassen het wel heel erg beknopt maakt. met name inderdaad in de begin levels.
dat toni het een beetje wil indammen wat we later doen, begrijp ik, daarom heb 2 suggesties.
1: geef 2/3 terug ipv 1/3, geeft wat meer opties ook in dungeons etc waar alles nog moeilijker zal worden.
2: gebruik de volgende formule, het bied in het begin meer recovery dan aan het einde, daarbij beide verzoeken inwilligend;
aantal % spellpoints recovered = 100-(3*lvl van char)
in het begin heb je hiermee meer om mee te spelen, en aan het einde ben je toch 60% kwijt aan recovery waarmee je bij toni's eind situatie komt.
deze formule is ook makkelijk tweak baar door bv 2*lvl te nemen als je toch meer spellpoints will geven of 4*lvl mocht 3 keer te ligt nog zijn.
op dit moment ben het dus met ronald eens, dat hoewel het een leuk idee, het momenteel niet functioneert. (Ronald deed niet super veel ( no offense dude ) en kan na 1 encounter niks meer die dag?! zonder dat het hem zijn recovery kost).
ik zou stemmen voor of het aan te passen of het te laten vallen.