Saturday Night Gaming

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Saturday Night Gaming

D&D, Magic, Etc..


5 plaatsers

    Nieuwe campaign

    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Nieuwe campaign Empty Nieuwe campaign

    Bericht  Roan vr aug 21, 2009 12:55 pm

    OK, ik zit weer aan een campaign te denken, maar sowieso ga voorlopig niet DM'en, Toni is nu ook net DM. Maar ik zet alvast wat prerequisites op het forum.

    Het idee is iig dat ik meer de background van de karakters ga betrekken. Maar om al te beginnen met dingen voor te bereiden heb ik dan wel al de nodige informatie nodig. (Characters & background stories). Bovendien begin ik na de vakantie met m'n afstudeerstage, dus veel tijd om dingen voor te bereiden heb ik toch niet. Maar als ik nu begin, heb ik mss eventueel iets voor een komende campaign.

    Laat maar weten wat jullie ervan vinden.


    Laatst aangepast door Roan op zo aug 23, 2009 12:54 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Martijn
    Martijn


    Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 40
    Woonplaats : Tiel

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Martijn vr aug 21, 2009 2:50 pm

    Hey roan,

    Het klinkt als een erg leuk idee.
    Alleen lijkt me lvl6 misschien een betere keuze als je juist veel op background story wil richten.
    Het geeft zowel jou voor monsters meer keuze, maar ook voor onze backgrounds iets meer inhoudt.
    Mijn ervaring is namelijk vaak dat je class keuzes je background vaak vormen voor een groot deel.
    Plus als level 1....nouja hoeveel ervaring kun je hebben? Razz

    Is maar een suggestie, zou zeggen denk erover.
    Verder, great idea man!
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Roan vr aug 21, 2009 3:49 pm

    Hey martijn,

    Ben blij dat je het een leuk idee vindt Smile

    Verder, mijn idee was weer 's van de grond af aan te beginnen. Qua background dus ook niet een lokale held van een één of andere dorp of stad, met legers aan minions oid. Maar dus een background met het opgroeien van een karakter, belangrijke gebeurtenissen in je jeugd bijvoorbeeld. Verder kan je eventueel goals voor jouw karakter in de background beschrijven.

    Verder ben ik wel van plan jullie vervolgens de eerste paar levels wat sneller te levellen, zodat jullie dan wat meer kunnen en zodat de keuzes in monsters voor mij idd wat groter wordt.

    Ik kan ook nu al zeggen dat het niet alleen combat gaat worden, maar stukje handelen, voorwerpen/mensen zoeken, puzzels oplossen (i like puzzles Razz) etc.

    Verder probeer ik ook verschillende locaties te gebruiken, zo kunnen jullie een quest in een stad hebben, of in bossen, ondergrond, mountains, mss zelfs op zee, maar goed hangt dus ook heel erg af van jullie achtergronden.

    Anyways, het liefste level 1 dus. Als iedereen per se hoger level wil spelen dan denk ik er over na.
    Martijn
    Martijn


    Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 40
    Woonplaats : Tiel

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Martijn vr aug 21, 2009 5:11 pm

    geen probleem mee.
    wel nog andere tip, misschien handig vermelden welke rollen je gevuld wilt hebben in je party.
    anders krijg je de risico's die mijn campaign eerst had zonder een skillguy of bv arcane caster.
    tenzij dit niet uitmaakt voor je campaign natuurlijk.
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Roan vr aug 21, 2009 5:55 pm

    Nouja, het zou handig zijn dat de verschillende rollen gevuld worden, like spellcaster, healer, matter, skillguy (sowieso handig om goed over de skills na te denken, die zullen jullie wel vaker moeten gebruiken.)

    Maar een ander voordeel is van het beginnen van level 1, is dat je nog makkelijker een andere richting uit kan gaan mocht het nodig zijn.
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Roan ma aug 24, 2009 1:54 pm

    Ok heb nu van iedereen een beetje poolshoogte van wat hij gaat/wil gaan spelen..

    en nu lijkt het erop dat we geen healer hebben.... dus het zou verstandig zijn dat iemand het op zich zou nemen, maar ik verplicht het niet, omdat ik ook voorstander ben om iedereen te laten spelen wat jullie willen spelen, so it is up to you.....
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  ATuin-hek ma aug 24, 2009 1:58 pm

    Hoe voorspelbaar Wink
    avatar
    Lord Shivan


    Aantal berichten : 17
    Registratiedatum : 06-03-09

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Lord Shivan ma aug 24, 2009 9:28 pm

    Ik wil tegen die tijd wel een healer spelen, gewoon cleric waarsachijnlijk.
    loki
    loki


    Aantal berichten : 514
    Registratiedatum : 26-06-09

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  loki di aug 25, 2009 10:00 am

    we hebben een bard en genoeg mensen met use magic device
    jeroen hoeft niet meteen een cleric, healer, favored soul of archivist(de base, true healer, sorc en wiz der clerics) te gaan maken om de healing op zich te nemen.
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Roan wo aug 26, 2009 3:25 pm

    Gedurende de campaign zal ik ook een reputation score voor de individuele party members en/of de gehele party bijhouden. Dit zal dan niet per level worden bijgehouden, maar o.b.v. gebeurtenissen tijdens de campaign. Standaard in is de reputation van de party/karakter 0.

    Verder mag op 1ste lvl een reputation-based feat genomen worden, mits het in de background wordt verwerkt.
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Roan wo aug 26, 2009 3:45 pm

    Ik zit ook te denken over test-based prerequisites om de nadruk meer op role-playen te leggen. Er zitten een aantal voor en nadelen aan vast. Mijn vraag is wat jullie hiervan vinden?

    Staat in unearthed arcana, pagina 210.
    Martijn
    Martijn


    Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 40
    Woonplaats : Tiel

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Martijn wo aug 26, 2009 6:44 pm

    roan, misschien handig om straks even een nieuw overzicht te posten met wat je wilt en wat mag. want wordt onderhand een aardige lijst verdeeld over meer dan 15 posten in 2 verschillende threads.
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Roan wo aug 26, 2009 6:59 pm

    ja das een goed idee. Zal straks wel een nieuwe post maken met een overzicht Razz
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Roan za dec 05, 2009 5:26 pm

    Ik heb alle background stories al even binnen, maar ben druk geweest met een reparatie van een vak op school. Gelukkig maandag afgerond, dus ik ga nu beginnen met het verhaal.

    Zoals eerder al vermeld is zijn jullie al een party. Gevormd vlak voor het einde van de Time of Troubles. Om te kunnen beginnen met het verhaal heeft jullie party een leider/leidinggevend figuur nodig. Deze zou dan aangewezen zijn bij het vormen van de party.

    Aangezien ik alle background stories heb, zou ik zeggen dat Ronald's karakter hier het beste voor in de aanmerking komt. Als iedereen het hier mee eens is kan beginnen met het verhaal.
    loki
    loki


    Aantal berichten : 514
    Registratiedatum : 26-06-09

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  loki za dec 05, 2009 8:56 pm

    dude´s got rank
    sure
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  ATuin-hek ma dec 07, 2009 2:12 am

    Who am I to argue with the sergeant Wink
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  ATuin-hek ma dec 07, 2009 6:29 pm

    Misschien is het trouwens handig als Dennis en Martijn ook wat de rest weet van hun character post?
    Martijn
    Martijn


    Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 40
    Woonplaats : Tiel

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Martijn di dec 08, 2009 12:58 am

    zal hem ff van onder het stof vandaan halen en afmaken. had hele background en alles al af maar nog niet letterlijk gebouwd hehe. zodra het even uitkomt zal ik er wel achter gaan zitten.
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Roan di dec 08, 2009 2:21 am

    ik zou graag de background stories van iedereen opnieuw willen hebben (en als het even kan ook de character sheets)

    door een domme fout van mij bij het opnieuw installeren van m'n laptop, ben ik vergeten al mijn documenten te backuppen.. ben alles kwijt van D&D Crying or Very sad

    ik zou zeggen grijp deze kans om julle backgrounds nog eens door te nemen. Misschien zien jullie nog iets dat jullie willen veranderen!

    Sorry voor deze 'kleine' setback. Gelukkig was ik pas net begonnen met het verhaal en zat dit nog rederlijk vers in m'n geheugen (voor mijn doen dan Razz)


    @ronald, toni: ronalds ik kreeg jouw char in m'n gmail, dus die heb ik nog. Die van toni kreeg ik als private message, dus die heb ik ook nog - misschien willen jullie ook nog wat aanpassen als jullie dit willen, anders gebruik ik gewoon hoe ze nu zijn.

    @martijn: jij had een versie gemaild, maar ik weet niet of het de laatste versie is.
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Roan di feb 23, 2010 2:32 am

    some more details.

    City guard
    As previously stated you all served under the city guard during the war. Some of you worked there longer than others. During the war many people in Waterdeep where called to arms. Authorities like the city guard, but also adventures who happened to be there at that time and even city folk with any knowledge using a sword or bow.

    You all end up on the same squad and worked as a squad for several weeks during the war.

    Salary
    The war is over - you're all still in service. You are expected to serve 30 hours per tenday. Salary (6 GP/Month), ronalds char, sergeant (8 GP/Month)

    Items
    Serving the Waterdeep city guard has some perks. Amongst other things, weapons can be available to you for little or no money. (As long as they're use while in service though.)

    Further details will follow as the game commences.
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Roan di feb 23, 2010 8:57 pm

    Just to clarify: the available items are items from the PlaHa and are NOT magical. It is sort of like an armoury which members of the city guard have access to.
    So sometimes better weapons are available than others (like masterwork). So it is still advisable to have your own weapon.
    loki
    loki


    Aantal berichten : 514
    Registratiedatum : 26-06-09

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  loki wo feb 24, 2010 9:07 am

    I call the mw guisarme
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  ATuin-hek wo feb 24, 2010 10:21 am

    Masterwork bludgeoning weapons would be nice.
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  ATuin-hek wo feb 24, 2010 10:40 am

    I case of undead ofcourse Wink
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Roan za apr 10, 2010 12:00 pm

    zorg dat jullie al een gelvlde charsheet klaar hebben liggen, dat houd het tempo er een beetje in

    Gesponsorde inhoud


    Nieuwe campaign Empty Re: Nieuwe campaign

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr mei 10, 2024 4:45 am