Saturday Night Gaming

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Saturday Night Gaming

D&D, Magic, Etc..


+3
Lord Shivan
loki
Peter
7 plaatsers

    epic campaign

    avatar
    Peter


    Aantal berichten : 57
    Registratiedatum : 18-07-10

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Peter di aug 17, 2010 12:04 pm

    Uller schreef:Is de Additional favored class feat beschikbaar (Unearthed Arcana (sidebar) p. 100), zo ja (of als we niet aan multiclass XP penalties doen), dan wordt mijn character een halfling scout 16 / ranger(complete warrior variant) 4

    Na twintigste level gaan jullie niet meer omhoog op xp, maar op prestatie. Dus je kunt er dan vanuit gaan dat je dus geen xp penalty krijgt.
    avatar
    Peter


    Aantal berichten : 57
    Registratiedatum : 18-07-10

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Peter di aug 17, 2010 12:16 pm

    martijn schreef:hmm okay, maar beetje krom om een item te moeten kiezen, die normaal gratis krijgt voor je class, waar alleen je basisspells in staan [ga er vanuit dat extra spells van scrols er nog niet in staan] te moeten kiezen als item, waar anderen items van waarden rond de ton of meer kunnen nemen?
    nouja aan andere kant je zei dat het snel recht getrokken wordt...

    Dan mag je je boek zonder de scrollspells wel meenemen.
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Uller di aug 17, 2010 12:31 pm

    Peter schreef:
    Uller schreef:Is de Additional favored class feat beschikbaar (Unearthed Arcana (sidebar) p. 100), zo ja (of als we niet aan multiclass XP penalties doen), dan wordt mijn character een halfling scout 16 / ranger(complete warrior variant) 4

    Na twintigste level gaan jullie niet meer omhoog op xp, maar op prestatie. Dus je kunt er dan vanuit gaan dat je dus geen xp penalty krijgt.

    Even voor de duidelijkheid, dan maakt het dus ook niet uit hoeveel XP ik nodig heb gehad om lvl 20 te worden?
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  ATuin-hek di aug 17, 2010 1:43 pm

    Peter schreef:
    martijn schreef:hmm okay, maar beetje krom om een item te moeten kiezen, die normaal gratis krijgt voor je class, waar alleen je basisspells in staan [ga er vanuit dat extra spells van scrols er nog niet in staan] te moeten kiezen als item, waar anderen items van waarden rond de ton of meer kunnen nemen?
    nouja aan andere kant je zei dat het snel recht getrokken wordt...

    Dan mag je je boek zonder de scrollspells wel meenemen.

    Dan weet een lvl 20 sorcerer bijna evenveel spells Wink
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Uller di aug 17, 2010 2:25 pm

    Zou je het ok vinden om de scimitar als finesse-wapen te gebruiken (zelfde stats als een rapier, alleen slashing i.p.v. piercing), dan kan ik alvast met een scimitar werken tot ik op lvl 21 mijn Dervish level neem
    avatar
    Peter


    Aantal berichten : 57
    Registratiedatum : 18-07-10

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Peter di aug 17, 2010 3:18 pm

    Wat mij betreft is de scout, gewoon een variant op rogue en geheel binnen de favored class grenzen van de halfling.

    En wat mij betreft kun je de scimitar als finesse weapon gebruiken.
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Uller di aug 17, 2010 6:52 pm

    dan heb ik een character, moet alleen nog m'n item uitzoeken. Hoe zit het met armor abilities die geen +X kosten maar een vaste prijs?
    loki
    loki


    Aantal berichten : 514
    Registratiedatum : 26-06-09

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  loki di aug 17, 2010 7:19 pm

    martijn schreef:ik mocht 2 prestige classen omdat elke maar 5 levels had en ik beiden volledig nam.
    dat is de enigste reden dat het mocht, omdat anders minder eerlijk zou zijn als je maar 5 prestige clas levels zou hebben.

    Right because it's not like 5 lvls of abjurant champion aren't the most powerfull lvls a mage can take and the reason they capped it is too prevent the wizard from becoming even more overpowered...
    Same goes for archmage, assuming you banhammered Incantatrix.
    Martijn
    Martijn


    Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 40
    Woonplaats : Tiel

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Martijn di aug 17, 2010 7:40 pm

    toni, elke prestige class heeft leuke abilties die allemaal wel op een 1 of andere manier soms lomp benut kunnen worden. en ja sommige hebben maar enkele levels om het te limiteren.
    maar vaak zijn er ook andere kosten, zoals bv de archmage, waar je als je bv wizard bent ook nog spells moet inleveren om de abilities te krijgen, terwijl je al niet zo super vaak kunt casten.
    het hangt allemaal af van wat je bouwt en hoe je het benut.

    ps kijk naar boekenlijst, incantrix is niet daar tussen want magic of fearun is niet toegestaan aapo
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  ATuin-hek di aug 17, 2010 8:15 pm

    Uller schreef:dan heb ik een character, moet alleen nog m'n item uitzoeken. Hoe zit het met armor abilities die geen +X kosten maar een vaste prijs?

    Ah Razz Jij had hetzelfde idee als ik.
    avatar
    Peter


    Aantal berichten : 57
    Registratiedatum : 18-07-10

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Peter wo aug 18, 2010 12:24 am

    Uller schreef:dan heb ik een character, moet alleen nog m'n item uitzoeken. Hoe zit het met armor abilities die geen +X kosten maar een vaste prijs?

    Als het in de DM-guide staat, mag je erop zetten wat je wilt, als je er maar voor betaalt.

    En voor Toni, als Martijn te lomp is, en dit geld voor elk character, dan is hij de eerste die dood gaat en niet terug kan komen, zelfs niet met een epic wish.
    avatar
    Peter


    Aantal berichten : 57
    Registratiedatum : 18-07-10

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Peter wo aug 18, 2010 11:42 pm

    ik heb nog niet van iedereen een character gezien. Ik hoop dat jullie wel al een aardig eindje zijn.
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Uller wo aug 25, 2010 1:16 pm

    Mijn character (met mijn ene item):

    Dora the explorer

    Spoiler:


    Laatst aangepast door Uller op do aug 26, 2010 10:09 am; in totaal 3 keer bewerkt (Reden : spoilered the wall of txt)
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  ATuin-hek wo aug 25, 2010 2:38 pm

    Nieteens alle energy resistances? Wink
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Uller wo aug 25, 2010 2:59 pm

    Neuh dat kost iets teveel Smile, we hebben maar 760.000 en daar moet de rest van je gear (die we later "terug vinden" oid) ook uit komen.

    Dus idd, dag +5 heavy fortification, glamered, greater slick/silent moves/shadow/(acid/cold/fire/electricity/sonic) resistance, etherealness armor Sad

    Daarbij, ik heb evasion en een aardige reflex save, ik hoop dat die me iig tegen een gedeelte van de energy damage beschermt,

    @Peter: Oh ja, voor wat betreft de gear die in limbo is, hoe zit het met combineren van magic item abilities, als in 2 amuletten combineren to 1?
    avatar
    Peter


    Aantal berichten : 57
    Registratiedatum : 18-07-10

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Peter wo aug 25, 2010 3:22 pm

    Uller schreef:Neuh dat kost iets teveel Smile, we hebben maar 760.000 en daar moet de rest van je gear (die we later "terug vinden" oid) ook uit komen.

    Dus idd, dag +5 heavy fortification, glamered, greater slick/silent moves/shadow/(acid/cold/fire/electricity/sonic) resistance, etherealness armor Sad

    Daarbij, ik heb evasion en een aardige reflex save, ik hoop dat die me iig tegen een gedeelte van de energy damage beschermt,

    @Peter: Oh ja, voor wat betreft de gear die in limbo is, hoe zit het met combineren van magic item abilities, als in 2 amuletten combineren to 1?

    Jullie beginnen niet op limbo, maar bij de city of union. Check de elh. En het combineren van amuletten, volgens de verouderde regels zoals ik ze ken, kun je dingen met elkaar combineren, alleen is alles wat je bovenop het basisamulet erbij zet de dubbele prijs, zo was het volgens mij en anders volg je de regels uit de DM-guide 3.5, als die er zijn.
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Uller wo aug 25, 2010 3:34 pm

    Ah ok, 3.5 regels zijn iets soepeler Smile
    SRD schreef:Multiple different abilities: Multiply lower item cost by 1.5

    En met limbo bedoelde ik niet de plane, maar gewoon dat we ze wel alvast kopen, maar nog niet hebben (wiki) Smile
    avatar
    Peter


    Aantal berichten : 57
    Registratiedatum : 18-07-10

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Peter wo aug 25, 2010 3:56 pm

    Uller schreef:Ah ok, 3.5 regels zijn iets soepeler Smile
    SRD schreef:Multiple different abilities: Multiply lower item cost by 1.5

    En met limbo bedoelde ik niet de plane, maar gewoon dat we ze wel alvast kopen, maar nog niet hebben (wiki) Smile

    Aha, dat verklaart het.
    Hou die 3.5 regels maar aan, voor de items, zolang je er maar voor betaald.
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Uller wo aug 25, 2010 8:25 pm

    Mijn allerlaatste vragen/verzoeken, dan is het echt klaar, zal ik je niet meer lastig vallen Wink, tenminste niet voor de eerste paar level-ups

    Voor wat betreft de rest van mijn gear heb ik de volgende dingen op mijn verlanglijstje staan (die niet uit de DMG komen), zie de spoilers voor de omschrijvingen

    The question is: what items, if any, meet with your approval?

    Weapon enhancements

    Metalline (+2), MiC p.38
    Spoiler:
    Wondrous items

    Belt of Ultimate Athleticism, MiC p.75
    Spoiler:
    Skirmisher boots of agile leaping and spider climbing (combined: Boots of Agile Leaping, MiC p.76; Boot of Spider Climbing; Skirmisher Boots, MiC p.136)
    Spoiler:
    Amulet of stability and health +6 (combined: Brooch of Stability, MiC p.83; Amulet of health +6)
    Spoiler:
    Gloves of Agile Striking and Dexterity +6 (combined: Gloves of Agile Striking, MiC p.105; Gloves of Dexterity +6)
    Spoiler:
    Rogue's Vest, MiC p.130
    Spoiler:
    Spool of Endless Rope, MiC p.186
    Spoiler:
    avatar
    Peter


    Aantal berichten : 57
    Registratiedatum : 18-07-10

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Peter do aug 26, 2010 12:27 am

    Volgens mij is dat allemaal goed te doen, ik denk dat ik het allemaal toesta, als er iets teveel voordeel oplevert, dan laat ik het wel jatten.
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  ATuin-hek do aug 26, 2010 2:47 pm

    Betalen? Was 1 item uitzoeken toch en verder gewoon loot?
    Uller
    Uller


    Aantal berichten : 269
    Registratiedatum : 19-02-09

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Uller do aug 26, 2010 3:17 pm

    Peter schreef:Kleine aanpassing aangaande de items. We doen het als volgt, je krijgt de 760000 gold die er staat voor een twintigste level character, daarvan kun je items kopen uit de dungeon master guide, geen artifacts, maar daar staat ook geen prijs bij geloof ik.
    Dan kies je van de items die je hebt gekocht 1 uit, die heb je aan het begin bij je, de rest stuur je naar mij op en dan kun je de rest van je items vrij snel in de campaign tegen komen.

    Ik had deze post(#3) eerst ook gemist, werd ik afgelopen vrijdag op gewezen


    Laatst aangepast door Uller op do aug 26, 2010 3:17 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : post nummer)
    Roan
    Roan
    Admin


    Aantal berichten : 650
    Registratiedatum : 18-02-09
    Leeftijd : 41

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Roan do aug 26, 2010 3:23 pm

    handig om te weten, khad die post ook gemist..
    ATuin-hek
    ATuin-hek


    Aantal berichten : 530
    Registratiedatum : 04-03-09

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  ATuin-hek do aug 26, 2010 8:18 pm

    Oh...
    Dan ben ik al helemaal niet klaar voor vrijdag avond.
    Martijn
    Martijn


    Aantal berichten : 465
    Registratiedatum : 26-02-09
    Leeftijd : 40
    Woonplaats : Tiel

    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Martijn vr aug 27, 2010 1:29 am

    zucht

    Gesponsorde inhoud


    epic campaign - Pagina 3 Empty Re: epic campaign

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 3:33 pm